Baan info

Regels voor het spelen op Smashcourt bij Tennisvereniging Angeren:

• Betreed de banen uitsluitend via de toegangspoorten.
  • Gebruik alleen tennisschoenen (geen noppen of profiel op de zool).
  • Zorg dat de schoenen schoon zijn.
  • Maak na het spelen de schoenen schoon op de daarvoor bestemde matten.
  • Gooi geen rommel op de banen.
  • Gooi geen kauwgum op de banen (kan schade aan de banen te weeg brengen).
  • Sigaretten, vuur en hete voorwerpen zijn verboden op de tennisbanen.
  • Glaswerk/porselein is niet toegestaan op de tennisbanen.
  • Sleep de banen nadat je gespeeld hebt (alleen bij droog weer).
  • Sleep de banen van buiten naar binnen in steeds kleiner wordende cirkels (zie ook sleepschema in clubhuis). Het is belangrijk dat de ruimte achter de baseline tot aan de afrastering en de ruimte naast de tramrails ook mee geveegd worden.
  • Hang de sleepnetten op aan de daarvoor bestemde haken.
  • Wanneer er sneeuw op de banen ligt én bij ijzel en opdooi is tennissen niet toegestaan. Volg hiervoor ook de actuele informatie op de site van TV Angeren.
  • Meld beschadigingen en/of onvolkomenheden direct bij het Bestuur of de groundsman.
  • Speel zo veel mogelijk eerst op baan 2 en 3, zijn deze al bezet, dan pas baan 1 bespelen.

Baanreglement

– Tennissen is altijd mogelijk van 08.00 uur tot 23.00 uur, tenzij de banen ten gevolge van weersomstandigheden niet bespeelbaar zijn (kijk hiervoor op de website).

– Wie van de banen gebruik wil maken dient de volgende regels in acht te nemen:

• Men dient lid te zijn van T.V. Angeren en over een geldig lidmaatschap te beschikken
  • U dient een baan te reserveren via de KNLTB clubapp.
  • Speelperiode voor het enkelspel is 45 minuten en voor dubbelspel 60 minuten
  • Als de speeltijd om is, en u bent afgehangen, dient u te stoppen en de baan te vegen
  • Op drukke tijden dient u een dubbel te formeren;
  • Het gebruik van tennisschoenen met fijn profiel is verplicht;
  • Leden met een seniorpas hebben voorrang op maandag tot en met vrijdag na 18.00 uur;
  • Leden met een juniorpas hebben voorrang op de woensdagmiddag van 12.00 uur tot 18.00 uur.
  • Voor de combinatie seniorlid/juniorlid gelden de voorrangregels van de leden met een juniorpas.
  • Buiten bovenvermelde tijden gelden er geen voorrangsregels.
  • Het is niet toegestaan om tijdens de tennislessen al een andere baan af te hangen.